Bildbomb

Hej!
Jag har snart varit hemma en vecka, men har inte suttit vid datorn. Känns skönt att man inte är lika
beroende. Dock så vänder det nog snart.
hemresan var tung, nathalie fick öroninfliammation och väntan var lång. Flyget från arlanda och hem
var försenat och det kändes riktigt tråkigt att det skulle vara där det tokade sig.

Nåja, resan till malaysia är något att minnas för livet. När folk frågar hur det varit så säger jag både bra och dåligt.För så är det verkligen, det var mycket som tärde på en. Men samtidigt så lärde man sig mycket och jag tycker att resan i sig har varit väldigt trevlig.

Sen har det ju hunnit vara jul och julafton firade jag först hos Johans farmor och sen hans morbror
och sen här hemma i Urs. Jag fick saker från min önskelista så jag är helt klart nöjd!
Sedan blev det fest lördag och söndag och det var ju som trevligt att få umgås med folk här hemma.

Nu ska jag bara ta det lugnt, det är första kvällen sen jag kom hem så jag ska bara njuta.
Ha det bra, KRAM !

Sista gangen pa Malaysia resan?

Hej dar,
Sista gangen jag sitter vid datorn innan vi aker (tror jag iaf).
Vi tog farval av barnhemmet i mandags och det var ett sorgligt ogonblick.
Men det kanns bra att fa ha gjort denna resa, det har varit larorikt.

Kanns bade och att lamna stranden och alla trevliga manniskor. Igar akte vi till Koh lipe
for att se hur det sag ut i en liten del av Thailand och det var riktigt riktigt mysigt.

Skulle vilja lagga upp bilder, men tyvarr kan vi inte gora det pa dessa datorer.
Idag har vi inte hunnit gora sa mycket for regnet oste ner.
Sa nu hoppas vi pa SOL!

Jag ar helt saker pa att jag kommer att uppskatta valdigt mycket dar hemma. Saker som jag har tagit forgivet.

Ses snart !
KRAMAR

Sista dagen pa barnhemmet

Imorgon ar det sista dagen pa barnhemmet.
Kanns sa himla trakigt, men samtidigt skont att veta att man snart ar hemma.
Men det har kommit en kille fran LA hit som ar sa go mot barnen. Sa det kanns skont att veta
att han kommer att vara har och ge barnen den karlek de behover. Och att de har nagon att prata med.
Denna man ar sa klok och det kommer jag beratta mer om sen.

Pa tisdag ska vi som sagt till Langkawi sa vi far se hur mycket mer man hinner skriva.
Ha det sa bra dar hemma.
Idag har vi haft en aventyrsfylld dag och det var riktigt roligt.
Vi aker har ifran nar allt ar pa topp.

Idag: tempel med konstig mat med den svenske mannen, klippning, och sedan kyrkan med alla barnen
och lekar och mat och allt mojligt.
Ha det bra dar hemma. Vi ses snart!
KRAM

3 dagar kvar i Georgetown

Hejsan svejsan.

Nu ar det bara 3 dagar kvar i georgetown och vi ska snart bege oss till Langkawi igen.
Kanns toppen! for vi vill bara komma har ifran det ackliga internetcafeet dar folk sitter
och kollar pa snusk och skriker med cs.

Iallafall sa har jag handlat lite nu, till mig sjalv och familj.
Kanns bra att fatt gora bort det och kunna njuta pa langkawi med de pengar man har kvar.
Vi aker alltsa dit pa tisdag och ar dar till nasta mandag da vi aker hem till Sverige.
Langtar verkligen till att fa umgas med nara och kara och jag langtar till julkanslor och nyars.

Men ska forsoka njuta av den sista tid vi har har.
2 dagar kvar pa barnhemmet och det kanns som konstigt. Oj vad man har lart sig mycket pa denna resa.

Nu ska jag springa till hotellet igen och ata godis.
Kram pa er alla dar hemma.

Mini-semestern

Hej
Nu ar vi tillbaka i Georgetown och har varit i Langkawi. allt var bra forutom att det var sa skitigt dar.
Stranden var fin, och det var mycket svenskar och alla var sa trevliga!
Forsta dagen sa var vi pa stranden och sen pa kvallen gick vi ut och tog oss en drink
pa baren nere vid stranden. Fy bubblan sa harlig kansla det var dar.
De andra dagarna sa tog vi det lugnt och bara var. Det var en valbehovlig mini-semester.

Nu har vi flyttat och bor pa ett 4 stjarnigt hotell och allt ar verkligen sa fint dar. vi bor pa 18onde vaningen.
Svindel, oja!
En kvinna som jobbar pa barnhemmet gor allt for oss som sagt och hon ska imorgon skjutsa oss till ett riktigt
stort kopcentra. Sa det kommer att vara en upplevelse for sig.

Pojkarna pa barnhemmet ar sa gulliga och man vill bara krama om dem, men synd att de inte ar vana med narhet.
Igar kvall sag vi var forsta krock, eller atminstone horde. Fy vilken small, och bilen som korde in i lilla bilen korde darifran. Sa javulst.
Hoppas ni har det bra,
Kram

Toppen dag!

Idag har vi haft en fantastisk dag!
Vi borjade dagen med att ata en vanlig frukost pa hotellet: rostade mackor och jordgubbssylt/marmelad
& te. Sedan gick vi till barnhemmet for att observera, under observationen sa kunde en jattetrevlig
dam som hjalper oss mycket pa barnhemmet skjutsa oss till banken. Sa vi akte med och under den resan
(till och fran banken) sa skrattade vi sa fruktansvart mycket. En man pa barnhemmet forsoker
som smora in sig hos oss och sager ackliga saker. Sa denna dam och hennes van skamtade om honom
och vi skrattade sa fruktansvart! hon lyssnar alltid pa en julskiva hon har och vi sitter i baksatet och sjunger.
Vi fick aven ata kanelbullar idag !!! dock med valnot och russin i, men det smakade lite kanel.

Ikvall har vi haft sa kul nar vi hade varit pa little india och var pavag tillbaka till varat matstalle sa kom en kille fram till oss och bad nagon av oss raka bort en musche pa en fran air force i australien. Sa malin gjorde det
och sedan satte vi oss ner och blev bjuden pa drink osv. Gud sa trevligt att fa traffa nagra trevliga manniskor som inte glor ut oss. Sedan gick vi och at en sen middag och skrattade da ocksa och johan ringde mig idag!
Han har skaffat sa att han kan ringa via skype, inte ens 1 kr i minuten sa nu nar vi imorgon
aker till Langkawi sa kan han ringa nar han vill. Da slipper jag ga till detta internetcafe varje kvall!

Nu ska jag forsoka sluta, men jag hoppas ni har det bra dar hemma.
Och imorgon ska vi antligen fa se nagot nytt.